A0:  کوبیدن در بهشت

سخن عشق

حدیث وروایت

 
.كوبيدن در بهشت
امام صادق (ع ) فرمودند: كسى كه صد بار لا اله الا الله الملك الحق المبين بگويد، خداى عزيز غالب او را از فقر پناه داده و وحشت قبرش را از بين مى برد، بى نيازى را به دست آورده و در بهشت را كوبيده است .(.پاداش در دنيا و آخرت
از امام رضا (ع ) روايت شده است كه رسول گرامى خدا (ص ) فرمودند: هر كس در هر روز صد بار بگويد لا اله الا الله الملك الحق المبين توانگرى به او جلب مى شود و فقر و مستمندى از او دفع مى گردد و در دوزخ بر او بسته شده و در بهشت به رويش باز مى گردد)
.توانگرى و نجات از وحشت قبر
در كتاب كشف الغمه و امالى شيخ طوسى ، با سندهاى معتبر روايت شده كه حضرت رسول (ص ) فرمود: هر كس هر روز صد مرتبه بگويد: لا اله الا الله الملك الحق المبين از فقر و وحشت قبر نجات مى يابد و توانگرى به او روى آورد)
.ذكر سبحان الله
.نامى از نامهاى خدا
زيد شحّام مى گويد: از امام جعفر صادق (ع ) پرسيدم : تسبيح چيست ؟ آن حضرت فرمود: نامى از نامهاى خدا و دعاى اهل بهشت است .(
.ثواب تسبيح بدون تعجب
امام باقر (ع ) فرمودند: كسى كه بدون تعجب سبحان الله بگويد، خداوند از اين ذكر پرنده اى با دو زبان و دو بال مى آفريند كه در ميان تسبيح كنندگان خدا تا روز قيامت از جانب او خداوند را تسبيح مى كند.
الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر نيز همين طور است .(
.ريزش گناهان
امام صادق (ع ) فرمود: هر كس كه پس از نماز واجب خود، سى بار تسبيح سبحان الله بگويد، همه گناهان وجودش فرو ريزد.(
.پاداش گوينده سبحان الله
امام صادق (ع ) از پدر و جد بزرگوارش حضرت امام (ع ) روايت مى كند: نبى اكرم (ص ) در پاسخ مسائلى كه مردى يهودى از آن حضرت پرسيده بود، ضمن حديث طويلى فرمود: آن گاه كه بنده سبحان الله بگويد، آنچه پايين تر از عرش خداست با او سبحان الله مى گويند و به گوينده ده برابر پاداش آنها داده مى شود و چون الحمد لله گويد، خداوند نعمت دنيا را به او كرامت كند تا نعمتهاى آخرت را ببيند، و آن سخنى است كه بهشتيان هنگام ورود به بهشت مى گويند و همه سخنها در دنيا قطع مى شود به جز الحمد لله كه قطع نمى گردد و آيه كريمه (احزاب ، 44): درود بهشتيان در روزى كه به دريافت و ديدار پاداش خدا نايل مى شوند، سلام است به همين حقيقت اشارت دارد)
.پاداش در بهشت
رسول خدا (ص ) فرمود: هر كس كه سبحان الله العظيم و بحمده بگويد درخت خرمايى براى وى در بهشت كاشته مى شود.)
.ترازوى اعمال
امير المؤ منين على (ع ) مى فرمايد: تسبيح و سبحان الله گفتن يك نيمه از ترازوى اعمال را پر كرده و الحمد لله گفتن ترازوى اعمال را سرشار مى سازد و الله اكبر گفتن فاصله ميان آسمان و زمين را پر مى كند.()
ذكر پيامبر (ص ) قبل از رحلت
عايشه گفت : رسول خدا (ص ) پيش از رحلت اين ذكر را بسيار مى فرمود: (خدايا) تو را تسبيح مى كنم و به ستايش و حمد تو مشغولم ، از تو آمرزش ‍ مى طلبم و توبه مى كنم 

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت6:21توسط رضا مقیمی باغملکی | |

 

 
رسول خدا (ص ) فرمودند: لا اله الا الله را به مردگان خود تلقين كنيد، زيرا گناهان را از بين مى برد. گفتند: يا رسول خدا! كسى كه آن را در حال سلامتى بگويد چه حكمى دارد؟ فرمودند: اين (ذكر) گناهان را در هر حال از بين مى برد و از بين مى برد و از بين مى برد. به راستى كه لا اله الا الله انسان مؤ من در زندگى ، مرگ و برانگيختن اوست .
همچنين رسول خدا (ص ) فرمود كه جبرئيل گفت : اى محمد! كاش آنها را به هنگامى كه برانگيخته مى شوند، مى ديدى كه يكى با روى سفيد مى گويد: لا اله الا الله و ديگرى با روى سياه مى گويد: واى بر ما كه نابود شديم

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت6:19توسط رضا مقیمی باغملکی | |

 امام صادق (ع ) فرمودند: كسى كه هنگام وضو نام خدا را ببرد، تمام بدنش ‍ پاك مى شود و اين كار كفاره گناهان بين دو وضو خواهد بود. و كسى كه نام خدا را نبرد، فقط آن مقدار از بدنش كه آب به آن مى رسد پاك مى شود.
امام صادق (ع ) فرمودند: هر كسى كه هنگام وضو نام خدا را بر زبان جارى كند، گويا غسل كرده است

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت6:17توسط رضا مقیمی باغملکی | |

 رسول خدا (ص ) فرمود: هر كس كه نعمت هاى فراوان به وى برسد الحمد لله رب العالمين بسيار بگويد، و آن كه تهيدستى به وى فشار آورد لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظيم زياد بگويد كه آن گنجى از گنجهاى بهشت است و شفاى هفتاد و دو نوع درد است كه كمترين آنها اندوه مى باشد

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت6:15توسط رضا مقیمی باغملکی | |

 تاءخير زمان مرگ

امام صادق (ع ) فرمودند: آن كس كه هزار بار بگويد لا حول و لا قوة الا بالله خداى تعالى حج خانه اش را روزى اش خواهد نمود و اگر مرگش نزديك باشد، خدا آن را به تاءخير خواهد انداخت تا حج را روزى اش ‍ سازد.

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت6:2توسط رضا مقیمی باغملکی | |

 نماز جهت امرزش گناهان


نماز دیگر شیخ طوسی در مصباح در اعمال روز جمعه گفته روایت شده از عبدالله بن مسعود كه گفت رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ فرمود: هر كسی كه در روز جمعه بعد از نماز عصر دو ركعت نماز گزارد، بخواند در ركعت اول فاتحه و آیه الكرسی و سوره ی فلق بیست و پنج مرتبه و در ركعت دوم بعد از حمد سوره ی توحید و ناس بیست و پنج مرتبه، و چون از نماز فارغ شود بیست و پنج مرتبه بگوید:

 

« لاحول و لا قوه الا بالله العلی العظیم»، از دنیا بیرون نرود تا بنمایاند حق تعالی بهشت را در خواب به او، و ببیند مكان خود را در بهشت. 

+ نوشته شده در  جمعه پانزدهم بهمن 1389ساعت 0:8  توسط رضا مقیمی  |  3 نظر

رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صل الله علیه واله وسلم و میوه دلش کریم اهل البیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بر تمامی ره پویان حقیقی ان دو بزرگوار تسلیت باد.
+ نوشته شده در  سه شنبه دوازدهم بهمن 1389ساعت 19:19  توسط رضا مقیمی  |  یک نظر

 

از سلمان فارسى (قدس سره ) نقل شده است : روزى اميرالمؤمنين به من فرمود: اى سلمان ! آيا دوست دارى رفيقت را ببينى ؟

عرض كردم : بلى يا اميرالمؤمنين !

آن حضرت لب هاى خود را حركت داد، ناگهان ديدم ملائكه با غلاظ و شداد، فردى را مى آورند در حالى كه زنجيرهايى از آهن در گردنش بود و آتش از بينى او بيرون مى آمد و سرش به سوى آسمان بلند و دود او را احاطه كرده بود.

با اين حال ملائكه او را از عقب مى زدند و زبانش در اثر شدت تشنگى از پشت سرش بيرون آمده بود.

وقتى نزديك ما آمدند به من فرمود: اى سلمان ! آيا او را مى شناسى ؟ نظر كردم ديدم ((عمر)) است . فرياد مى زد و مى گفت : يا اميرالمؤمنين ! به فريادم برس ، معذب و تشنه ام .

فرمود: اى ملائكه ! عذاب او را زياد كنيد.

سلمان گفت : ديدم زنجيرها اضافه شد و ملائكه او را خوارى و ذلت گرفتند و مشغول عذاب او شدند.

سپس اميرالمؤمنين (عليه السلام) فرمود: اى سلمان اين شخص عمر بن خطاب است ، از وقتى كه از دنيا رفته است روزى نشده كه بر عذاب او افزوده نشود، هر روز او را به من عرضه مى دارند، به آنها مى گويم :

عذاب او را زياد كنيد، آنها هم عذابش را تا روز قيامت زياد مى كنند.

 

+نوشته شده در چهار شنبه 27 بهمن 1389برچسب:,ساعت5:50توسط رضا مقیمی باغملکی | |