سخن عشق

حدیث وروایت

امام حسين (ع) نقل مى كند: پدرم على (ع) در رحبه (ميدان معروف كوفه ) نشسته بود، و مردم به گردش حلقه زده بودند، مردى برخاست و به على (ع) گفت : ((اى اميرالمؤ منان ! تو در چنين مقام ارجمندى از ناحيه خدا هستى ولى پدرت در آتش دوزخ است ))

اميرمؤ منان فرمود:

فض الله فاك ، و الذى بعث محمدا بالحق نبيا لو شفّع ابى فى كلّ مذنب على وجه الارض لشفّعّه اللّه ...

((خدا دهانت را بشكند، سوگند به خداوندى كه محمد (ص) را به حق به پيامبرى برانگيخت ، اگر پدرم از همه گنهكاران زمين شفاعت كند، خدا شفاعت او را مى پذيرد...)).

سپس فرمود: ((آيا پدرم در آتش است و پسر او تقسيم كننده بهشتيان به بهشت و دوزخيان به دوزخ است ، سوگند به پيامبر (ص) نور ابوطالب در روز قيامت ، نورهاى همه خلايق از تحت الشعاع قرار مى دهد، جز نور محمد و فاطمه و حسن و حسين و امامان معصوم از فرزندانش ، آگاه باشيد كه نور ابوطالب از نور ما است كه خداوند دو هزار سال قبل آفرينش آدم (ع) آن را آفريده است

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:26توسط رضا مقیمی باغملکی | |

رسول الله صلى اله عليه و آله فرمود: قرآن را فرا بگيريد كه قرآن در روز قيامت نزد صاحبش ، يعنى كسى كه آن را ياد گرفته و بدان كار بسته ، در چهره جوانى نيكو روى رنگ برگشته مى آيد، پس بدو مى گويد: من بودم آن كه شبت را بيدار مى داشتم ، و روزهايت را تشنه مى داشتم ، و آب دهانت را خشك مى داشتم ، و اشكت را روان مى داشتم ، هر كجا باشى من با توام ، هر بازرگانى در پى بازرگانى خود است ، و من امروز براى تو در پى بازرگانى و سودا گرى ام . مژده درياب كه كرامتى از خداى عزوجل برايت خواهد بود. پس تاجى آورند و بر سرش نهند، و امان به دست راست او عطا شود و جاودانى در بهشت ها به دست چپ او، و به دو حله خلعت پوشانده شود؛ سپس بدو گفته شود: بخوان قرآن را و بالا برو؛ پس هر بار كه آيتى را قرائت كرد درجه اى بالا رود؛ و پدر و مادرش اگر مومن باشند به دو حله خلعت پوشانده شوند. پس از آن بدانان گويند: اين پاداش شماست كه به فرزند خود تعليم داده ايد. 

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:25توسط رضا مقیمی باغملکی | |

حضرت رسول (ص ):فرمود: اى فاطمه، هر كس چه مرد باشد و چه زن، نمازش را سبك بشمارد، خداوند او را به پانزده مصيبت گرفتار مىنمايد: شش چيز در دار دنيا، و سه چيز هنگام مرگ، و سه چيز در قبرش، و سه چيز در قيامت هنگام بيرون آمدن از قبر.
امّا مصيبتهايى كه در دار دنيا بدان مبتلا مىگردد:
نخست اينكه: خداوند، خير و بركت را از عمر او برمىدارد.
دوّم اينكه: خداوند، خير و بركت را از روزىاش برمىدارد.
سوّم اينكه: خداوند - عزّوجلّ - نشانهى صالحان را از چهرهى او محو مىفرمايد.
چهارم اينكه: در برابر اعمالى كه انجام داده اجر و پاداش به او داده نمىشود.
پنجم اينكه: دعاى او به سوى آسمان بالا نمىرود و مستجاب نمىگردد.
ششم اينكه: هيچ بهرهاى در دعاى بندگان شايستهى خدا نداشته و مشمول دعاى آنان نخواهد بود.
و امّا مصائبى كه هنگام مرگ به او مىرسد:
نخست اينكه: با حالت خوارى و زبونى جان مىدهد.
دوّم اينكه: گرسنه مىميرد.
سوّم اينكه: تشنه جان مىسپارد، به گونهاى كه اگر آب تمام رودخانههاى دنيا را به او بدهند، سيراب نگشته و تشنگىاش برطرف نخواهد شد.
و امّا مصيبتهايى كه در قبرش بدان گرفتار مىگردد:
اوّل اينكه: خداوند فرشتهاى را بر او مىگمارد تا او را در قبر نگران و پريشان نموده و از جايش بركَنَد.
دوّم اينكه: خداوند گور را بر او تنگ مىگرداند.
سوّم اينكه: قبرش تاريك مىشود.
و امّا مصائبى كه در روز قيامت، هنگام بيرون آمدن از قبر، بدان مبتلا مىشود:
نخست اينكه: خداوند فرشتهاى را بر او مىگمارد تا در حالى كه مردم به او مىنگرند، او را به رو بر زمين بِكَشَد.
دوّم اينكه: سخت از او حساب مىكشند.
سوّم اينكه: خداوند هرگز نظر [رحمت] به او ننموده و [از بديها ]پاكيزهاش نمىگرداند، و براى او عذاب دردناكى خواهد بود.

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:24توسط رضا مقیمی باغملکی | |

حضرت رسول صل الله علیه وال وسلم فرمودند:

هرکس در روز جمعه هزار صلوات بر من بفرستد خداوند گناهان هشتاد ساله اورا می امرزد.

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:23توسط رضا مقیمی باغملکی | |

از يونس بن ظبيان نقل شده كه امام صادق (ع) فرمود: فاطمه (ع) نزد خداوند داراى 9 اسم است: فاطمه، صديقه، مباركه، طاهره، زكيّه، راضيه، مرضيه، محدّثه و زهراء. سپس فرمود: آيا مى‏دانى معنى فاطمه چيست؟ گفتم: سرورم! به من خبر دهيد. فرمود: از بديها جدا شده است. آنگاه فرمود: اگر امير المؤمنين (ع) با او ازدواج نمى‏كرد، تا روز قيامت هيچ همسرى روى زمين- از آدم گرفته تا ديگران- براى او وجود نداشت.

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:22توسط رضا مقیمی باغملکی | |

مردى خدمت حضرت صادق عليه السّلام رسيد و امام با او به سخن گفتن پرداخت ، آن مرد سخنان امام را نشنيد، و از سنگينى گوشش شكايت كرد، امام فرمود: چرا تسبيح فاطمه عليها السّلام را نمى خوانى ؟ گفت : فدايت شوم ! تسبيح فاطمه چيست ؟ فرمود: سى و چهار مرتبه اللّه اكبر و سى و سه مرتبه الحمد للّه سى و سه مرتبه سبحان اللّه ، تا جمعا صد مرتبه گردد، وى گفت : مدت كمى اين ذكر را گفتم تا اينكه سنگينى گوشم از بين رفت .

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:21توسط رضا مقیمی باغملکی | |

امام صادق عليه السّلام فرمود: روز قيامت گروهى از بالاى گردنهاى مردم عبور مى كنند تا به در بهشت مى رسند، و قبل از محاسبه خود را داخل بهشت مى كنند، به آنها مى گويند: چرا شما قبل از محاسبه مستحق رفتن به بهشت شديد؟ آنان مى گويند: ما در دنيا جزء صبركنندگان بوديم .

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:20توسط رضا مقیمی باغملکی | |

امام باقر عليه السّلام فرمود: هر بنده اى كه گرفتار مصيبت شود، و هر گاه مصيبت به يادش آمد بگويد: (إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ) و هنگامى كه برايش ‍ ناگوار آمد صبر كند، خداوند تمامى گناهان گذشته اش را مى بخشد، و هر وقت به ياد مصيبتى افتاد و كلمه استرجاع را به زبان آورد، گناهانى را كه بين دو استرجاع مرتكب شده بخشيده مى شود.

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:19توسط رضا مقیمی باغملکی | |

امام صادق عليه السّلام از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله نقل كند كه فرمود: خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد:
من دنيا را بين بندگانم قرض قرار دادم ، و هر كس از آن به من قرض دهد، در مقابل هر يك از آنها ده تا هفتصد برابر و آنچه خواهم به او بدهم ، و هر كس ‍ از آن به من قرض ندهد و چيزى از او بر خلاف ميلش بگيرم ، سه خصلت به او مى دهم كه اگر يكى از آنها را به فرشتگانم بدهم از من راضى خواهند شد.
سپس امام صادق عليه السّلام فرمود: خداوند عزّ و جلّ مى فرمايد: (آنان كه چون مصيبتى ببينند، گويند: ما متعلق به خداييم و به سوى او بازمى گرديم ، براى آنها رحمتهايى از سوى پروردگارشان است )، اين يكى از آن سه خصلت است ، و ((رحمت )) خصلت دوّمين آن ، و ((ايشانند هدايت شدگان )) خصلت سوم . امام صادق عليه السّلام فرمود: اين براى كسى است كه خدا چيزى را از او بر خلاف ميلش بگيرد.

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:19توسط رضا مقیمی باغملکی | |

امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود : در زمان حضرت موسی ـ علیه السلام ـ مردی با زنی زنا کرد وقتی به خانه خویش آمد ، مردی را با زن خود دید، آن مرد را نزد حضرت موسی آورد و از او شکایت کرد. در آن لحظه جبرئیل بر آن حضرت نازل شد و گفت : هر کس به ناموس دیگران تجاوز کند به ناموسش تجاوز کنند. حضرت موسی به آن دو فرمود : با عفت باشید تا ناموستان محفوظ بماند. بنابراین ، مؤمن با غیرت هرگز به ناموس دیگران نگاه حرام نمی کند ، چرا که نمی خواهد کسی به ناموسش نظر بد داشته باشد.

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:16توسط رضا مقیمی باغملکی | |

پیامبر(ص) فرموند:دو صنف از مردم اهل آتش هستند که من آنها را می‌بینم گروهی که با آنها تازیانه‌ای مانند دم گاو بود که باآن مردم را میزنند. دوم زنانی که لباس در تن دارند و برهنه‌اند و به شهوترانی متمایل سرهای ایشان مانند کوهان شتر باشد داخل بهشت نمی‌شوند و بوی بهشت را نخواهند یافت (کتاب سفینة البحار)

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:15توسط رضا مقیمی باغملکی | |

امام علی علیه السلام :كسى كه كلام و سخنش زياد است خطايش زياد است و كسى كه خطايش رياد است حيايش كم است و كسى كه حيايش كم است ورع و تقوايش كم است و كسى كه ورعـش كم است قلبش مرده است و كسى كه قلبش مرده داخل جهنم است .

+نوشته شده در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,ساعت21:12توسط رضا مقیمی باغملکی | |